کلیه دستگاه ها موظفند طبق قانون پاسخگوی مردم باشند

b_300_0_16777215_00_images_19.jpeg
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان دکتر محمود ثمینی با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه گفت: در مسئله عفاف و حجاب باید آسیب شناسی کنیم تا امروز چه انجام داده ایم و چه انجام نداده ایم؟ چه اتفاقی افتاده که ذایقه جوانان ما دچار تغییرات شده است؟ باید بررسی کنیم به چه علت نتوانسته ایم پاسخگوی سوالات و نیازهای جوانان باشیم؟
معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان تصریح کرد: وقتی صحبت از عفاف و حجاب می شود صرفا منظور خانم ها نیستند بلکه آقایان هم شامل این موضوع می شوند و در واقع باید گفت بحث کلیت جامعه است.
دکتر ثمینی با اشاره به ضرورت برگزاری جلسات تخصصی هم اندیشی و کارشناسی با حضور جوانان و نوجوانان گفت: جوانان و نوجوانان باید حرف ها و مشکلاتشان را بیان کنند. بگذاریم آزادانه اندیشه و سوالات خود را بیان کنند و کار کارشناسی در راستای مرتفع کردن معضلات موجود صورت پذیرد.
دکتر ثمینی در زمینه حقوق شهروندی بیان داشت: وقتی صحبت از حقوق شهروندی می شود اذهان معمولا به سمت دستگاه هایی خاص سوق پیدا می کند درحالیکه همه دستگاه ها در این امر مهم سهیم اند و باید انجام وظیفه کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: کلیه دستگاه ها موظف اند مطابق قانون پاسخگوی مردم باشند چرا که آن ها ارباب رجوع هستند و رضای خداوند متعال نیز در رضایت مردم است و باید آن ها را تکریم کنیم.
وی افزود: همه مدیران می بایست این نکته را به زیرمجموعه های خود متذکر شوند که پاسخ درست، ورای پاسخ مثبت است. اگر در جایی قانون اجازه نمی دهد باید با زبان خوش و سعه صدر ارباب رجوع را اقناع و تکریم کنیم. این کمترین کار در اجرای حقوق شهروندی است.
دکتر ثمینی با بیان اینکه مسیر کار و حل مشکلات مردم باید شفاف و تسهیل شده باشد، گفت:
دستگاه ها می توانند جهت رفع مشکلات و خدمات رسانی مفیدتر به مردم از ظرفیت دفاتر تسهیلگری مخصوصا در مناطق حاشیه نشین استفاده کنند. دفاتر تسهیلگری بازوان قدرتمند و نیروهای مستعدی هستند که می توانند در تسهیل و تسریع در خدمات رسانی به آحاد جامعه بسیار موثر باشند.
دکتر ثمینی افزود:این دفاتر بواسطه حضور در بطن جامعه خیلی بهتر می توانند مشکلات و آسیب ها را شناسایی کنند و بر اساس این شناخت نیز دستگاه ها کارشناسی، برنامه ریزی و اقدام نمایند.
وی در پایان گفت:ما باید شرایطی را مهیا کنیم که مردم به راحتی بتوانند مشکلات و مطالبات خود را با مسئولین بیان کنند و مسئولین نیز با روی باز و صادقانه با ارباب رجوع برخورد کنند. نباید بواسطه حل مشکلات مردم بر آنها منتی بگذاریم بلکه اگر انجام وظیفه ای دادیم باید به آن افتخار کنیم.
📆 سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹
اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان
ej.ostan-lr.ir

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

مطالب پربازدید